3 Temmuz 2015 Cuma

Nazarköy

 Her rengi severim aslında ama mavi başkadır...
Gözlerim kahverengi ama ben çok güzel mavi bakarım derim hep:) Bu güzel köy de masmavi işte. Bence herkesin hayatında bir yapılacaklar listesi olmalı. Gidilecek yerler, tanışılacak insanlar özel mekanlar olmalı. Nazarköy' de benim için bu yerler arasındaydı.

İnsanın en yakın arkadaşları İzmir'de olunca tabi bu yerlere gitmek de daha kolay oluyor. Benim canım arkadaşım Dileğimle gittim Kemalpaşa'nın Nazar köyüne. İyiki  de gitmişiz işte.
 Köye gidişin bir kaç yolu var ama biz otantik bir yolculuk yapmak istedik. Şoförümüzde sağlam olunca bizi dağ yollarından Kaynaklar tarafından gittk. Köylerin içinden geçtik. Yağmura yakalandık. Ama hiç acaba gitmesek mi diye düşünmedik. Çünkü güzel yerler güzel insanlarla keşfedilmelidir. Nazarköy de öyle işte. Köyün geçim kaynağı iki şeyden oluşuyor bence :) İsmini aldığı nazar boncuğu ve gözlemesi :)

Evet kesinlikle gözlemesi bir harika. Yanına da mutlaka açık ayran alın. Her köşe başında bir gözlemeci mevcut. Köyün her bir yerinde nazar boncuğu var. Bu köye nazar değmez arkadaş :) Bizim dostluğumuza da değmesin zaten.

İzmir'den 1 saat ucaklıkta bir yer. Dağ yolundan giderseniz biraz yol uzuyor. Yolda telefonlar da çekmiyor aman dikkat :)
 Boncuk şenlikleri oluyormuş her yıl. Ona denk gelemedik belki ama çok güzel hediyelikler aldık. Tabi ben her zamanki gibi magnet aşkımdan vazgeçemedim:) ve el yapımı kolyeler. El emeği göz nuru hepsi öyle güzeller ki . Rengarenk. Çok çok sevdim ben bu köyü. Umarım tekrar gitmek de nasip olur
 İşletmelerin başında genellikle kadınlar var. Erkekler nerede diye hiç sormak gelmedi aklımıza :) Ama sanırım onlar asıl kaynağını oluşuruyorlar. Yani nazarboncuğu yapımını yapıp işleme sanatını ve satma işini kadınlarına bırakıyorlar. Oradan mutlaka kendinize el yapımı kolyelerden ve kocaman nazar boncuklarından alın :)


#Nazarköy #Kemalpaşa #İzmir #2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder